top of page

השוואה בין אינסטקס SQ1 לאינסטקס מיני 11: איזו מצלמה פיתוח מיידי כדאי לקנות?

עודכן: 8 במאי 2023

בכל הנוגע למצלמות אינסטקס, סדרת Instax Mini היא אחת הפופולאריות, בזכות המראה, המחיר וקלות השימוש בהן.

בעוד שמצלמת Instax Mini 9 שלטה בטבלה במשך מספר שנים, יש לנו מצלמה חדשה מאותה סדרה - Instax Mini 11, המצלמה היא שדרוג של מצלמת ה- Mini 9 .


אינסטקס מיני 11 ב-5 צבעים
INSTAX MINI 11

מצלמה חדשה נוספת מבית Fujifilm שיצאה לשוק היא Instax Square SQ1 (נובמבר 2020).

מצלמת אינסטקס Square SQ1, היא היורשת של Instax Square SQ6 הפופולרית. כמו כל סדרת הSQUARE, ה- SQ1 מבוססת על סרט אינסטקס וכוללת גוף מרובע אטרקטיבי. חשוב מכך, היא מספקת תמונות מרובעות כמו האינסטגרם.


INSTAX SQ1 - Terracotta Orange

אז איזו מצלמת אינסטקס כדאי לקנות? ובכן, זה מה שאנחנו הולכים לדבר בפוסט הזה היום, כאשר נציג את Fujifilm Instax Square SQ1 מול Instax Mini 11.

אז בואו נתחיל :


עיצוב ותפעול

אחד הדברים הראשונים שתבחין באינסטקס SQ1 החדשה, הוא המבנה הקומפקטי שלה.

המצלמה, כשמה (ריבוע=SQUARE) היא בעלת עיצוב ריבועי קל יותר לאחיזה, גם נראית יפה ומעוצבת. אמנם הגוף מרובע, אבל בהתחשב בכך שתקבל תמונות גדולות יותר, הייתי אומר שזו מצלמה שווה.

מצלמת האינסטקס SQ1 חסרה כמה תכונות של Instax SQ6, כגון צילום עצמי, חשיפות כפולות, מצב נוף וכו, שהן כמה מהתכונות שעזרו ל- SQ6 להתבלט.

למצלמה קצוות מעוגלים להפליא וזה תורם לארגונומיה של המצלמה. היא מאמצת את התכונות הרגילות של פוג'יפילם כמו מונה תמונות אוטומטי מאחור, כפתור הפעלה ועינית מצד ימין ושמאל. האזור שמתחת לכפתור הצמצם עוצב כך, שיסייע לאחיזת המצלמה.

וכמובן, יש מראת סלפי. לכן, כל שעליך לעשות הוא להפנות את המצלמה אליך ולחייך. (מכיוון שאין לו טיימר סלפי, ייתכן שתצטרך לסמוך על האינסטינקטים שלך כדי לקבל את הצילום המושלם).


Terracotta Orange-Glacier Blue צבע SQ1 מצלמת אינסטקס

כפי שצוין לעיל, תקבל תמונות מעט גדולות יותר מהתמונות בגודל כרטיס האשראי של ה- Instax Mini 11. אם נדבר על מספרים, התמונה נמדדת בסביבות 62X 62 מ"מ בתוספת מסגרת לבנה.

בניגוד לעיצוב המרובע, Instax Mini 11 נראה די דומה למיני 9.

במבט ראשון, גם מצלמת אינסטקס מיני 9 וגם מצלמת אינסטקס מיני 11 נראות זהות. עם זאת, התבוננות מקרוב תגלה כי מיני 11 היא בעלת גוף דק יותר וחלק יותר.

מיני 9 ומיני 11 משתמשות בסרט Instax בגודל 46X 62 מ"מ.


אינסטקס מיני 11-ורודה


אחד הדברים הנפוצים הן ב- Instax Square SQ1 והן ב- Instax Mini 11 הוא חשיפה אוטומטית.

כן, פוג'יפילם ביטלה את מערכת החשיפה הידנית. לכן, כל שעליך לעשות הוא לכוון את המצלמה ולצלם. התוספת של התכונה החדשה הזו, פירושה שהפלאש יופעל אוטומטית בכל עת, גם כשאתה מצלם תמונות במהלך היום.

תכונה נוספת המשותפת לשתי המצלמות היא מצב הסלפי.

מיני 11 ו- Instax Square SQ1 הן בעלות עדשה מתארכת. לכן, כשאתה צריך ללחוץ על סלפי, אתה צריך לשלוף את זום העדשה, לכוון אותה לעצמך וללחוץ.

שימוש נוסף בעדשה הזו היא צילום אובייקטים מקרוב.

בכל הנוגע למפרט, ההבדלים הם זעירים. בעוד שמהירות הצמצם של SQ1 עשויה להשתנות בין 1/6 ל- 1/400, מהירות התריס של Instax Mini 11 נעה בין 1/2 ל- 1/250. במקרה של SQ1, זה מאפשר לך לצלם טוב יותר בתאורה חלשה.


בסך הכל, שתי המצלמות כוללות מפרט דומה עם שינויים קלים במהירות התריס ובעצירת F. עם זאת, בכל הנוגע להפעלה, הם דומים למדי. Point & shoot (צלם והדפס) והרגע יונצח על פיסת נייר צילום.


חיי סוללה וסוג סוללה

אם יש לך את Instax mini 9 הישנה יותר, הדברים לא השתנו הרבה מבחינת הסוללה. שתי סוללות ה- AA מפעילות גם את האינסטקס מיני 11.

זוג סוללות יספיק ל 100 תמונות או 10 חבילות של 10 תמונות, בכל פעם. שזה די סביר, ואם אתה רוצה לצלם יותר מ100, פשוט קנה זוג סוללות נטענות.

למרות שהיינו שמחים לראות יחידת סוללות נטענת בפנים, הדבר הטוב הוא, שקל מאוד להשיג סוללות AA והסיכויים הם שתמצאו אותם במכולת השכונתית שלכם.

מצד שני, האינסטקס SQ1 מופעלת על ידי סוללות CR2. קשה להשיג אותם, אך החדשות הטובות שהן מחזיקות זמן רב יותר מסוללות ה-AA.

החברה טוענת כי סוללות ה- CR2 הכלולות יספיקו לך כ -300 תמונות עד שיתכלו.


ביצועים ואיכות תמונה

בשנים האחרונות, פוג'יפילם שיפרה את האופטיקה במצלמות שלה, ועכשיו תקבלו תמונות איכותיות וצבעוניות יותר.

מצלמת האינסטקסSQ1 מתפקדת טוב יותר בסביבה מחוץ לבית ומצלמת תמונות בצבעים חזקים ומלאי חיים, עם פרטים קטנים. כפי שציינתי, ההבזק תמיד דולק, מה שמתגלה כבונוס לצילום באזורים עם תאורה חלשה.

תוספת משמעותית הוא הסרט המרובע בגוון מונוכרום. כן, אתה יכול להוציא את המצלמה שלך לסיבוב ולראות את העולם בשחור-לבן.


תמונות סרוקות ממצלמות INSTAX
SQ1מימין-תמונה ממצלמת אינסטקס מיני 11, משמאל תמונה ממצלמת אינסטקס

בכל הנוגע לאיכות הצילום, גם מצלמת האינסטקס מיני 11 לא מאכזבת.

התמונות נראות טבעיות ויש להן חלק מהפרטים, הניגודיות (קונטרסט) והצבעים. תראה פחות שמים חשופים מדי או רקע שחור באור נמוך, וזה בהחלט יתרון.


בשני המקרים תראו את הקסם של העולם הישן, ואם תשאלו אותי, זה הבסיס של סרט האינסטקס והמצלמות לפיתוח מידי.


אז מה מחליטים?

אז באיזו מצלמה כדאי לבחור? ובכן, בסופו של דבר זה תלוי בצורת התמונות שאתה רוצה. אם תרצה שהתמונות שלך יראו כמו הפוסטים שלך באינסטגרם, מצלמת Instax Square היא המצלמה שאתה צריך. פוג'יפילם ביטלה את התכונות המסובכות והפכה את ה- Instax SQ1 למצלמה קלה לשימוש.


עם זאת, המחיר לתמונה הוא מעט גבוה יותר, וצילום יעלה לכם בסביבות כ-4 שקלים.


מצד שני, ה- Instax Mini 11 זולה יותר ומחירה כ- 200 ש"ח פחות מה- Instax SQ1, ותמונה בודדת תעלה לך פחות מ-4 שקלים.


חוץ מזה, Instax Mini 11 מדפיסה תמונות בעלות מראה טבעי והגוף הקטן של המצלמה יחד עם קלות השימוש הופכים אותו לאופציית מתנה נהדרת.


מאמרים נוספים בבלוג שלנו:


תודה שקראתם את המאמר בבלוג שלנו, אנו באמת מקווים שעזרנו לכם, אם עדיין יש לכם שאלות, אנא אל תהססו ליצור קשר עם צוות המומחים שלנו.


יש לנו פורום באתר ואנחנו יכולים ליצור קשר באמצעות הדוא"ל שלנו, אנחנו גם זמינים בטלפון!

ליצירת קשר טלפוני 03-9250680 .



473 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
הרשם כדי לקבל עדכונים

!תודה שנרשמת

bottom of page