top of page

8 טיפים לצלם באינסטקס

עודכן: 18 ביולי 2022

אינסטקס יש? מגניב!

הכנתי עבורכם כמה טיפים נבחרים שתוכלו ליישם כדי להפוך את התמונות שלכם לטובות עוד יותר.


1. בתור התחלה... הכינו שתי חבילות של תמונות

פשוט קנו לפחות 2 מחסניות וצלמו כל היום.

רעיונות לצילום: אנשים, דברים, מקומות, את עצמכם וכל מה שסביבכם. בפנים ובחוץ, בוקר, צהריים, ערב. השוו, ראו אילו אתם הכי אוהבים ואיזה הכי פחות. ראו איפה המצלמה מצלמת בצורה מושלמת ומתי עדיף לא להוציא אותה מהתיק שלכם, אימון מביא לתמונה מושלמת.

מדפסת WIDE LINK עם תמונות עם מסגרת שחורה וארנק עם תמונות
תמונות אינסטקס רחבות עם מסגרת שחורה

2. פלאש

ברוב מצלמות האינסטקס, ההבזק מופעל כל הזמן. כדאי לזכור שמקור האור הנוסף הזה פועל בצורה הטובה ביותר כאשר הוא נמצא בין 60 סנטימטר ל-2 מטרים מהאובייקט המצולם.

מעל שני מטרים - האור לא יגיע לאובייקט המצולם, יהיה חשוך, אם, לעומת זאת, אתם קרובים מדי – התמונה תהיה בהירה מדי.

למרות זאת, לעולם אל תכסו את הפלאש בעת צילום בתוך הבית. סרטי Instax ומצלמות מתוכננים כך שניתן לראות כל דבר בין 0.6 ל-2 מטר. זכרו גם שלפלאש לוקח כ-7 שניות להיטען מחדש, כדי לצלם את התמונה הבאה.

הערה קטנה אחת:

פלאש תמיד ישתקף על פני משטחים מבריקים, סביר להניח שהתמונה תהיה חשופה יתר על המידה בשלב זה. אז או שלא תצלמו משטחים מבריקים או שתניחו שזה יהיה כך ותיהנו מאפקט ההפתעה. הפלאש גם משתקף ב-משקפיים, חלונות, טלוויזיות, משטחי שולחן מזכוכית, ארון בגדים מבריק, מרכבי רכב, חלונות ראווה, שלטי דרך, צילום מים ועוד. אתם עשוי להיות מופתעים מכמות הדברים המשתקפים באור הפלאש.

חולון עם מסגרת כחולה בהשתקפות בית ועצים
השתקפות בחלון

3. אינסטקס ומזג האוויר

יש ימים שבהם איני משתמש במצלמת אינסטקס כי אני יודע שזה לא מזג האוויר האהוב עליה. בדרך כלל היא אוהבת את מזג האוויר הבהיר וכשהשמש זורחת. הצבעים בתמונות חיים ורוויים; הם מוצגים להפליא על ידי תמונת Instax הרגישה לאור. רק שימו לב לצלליות – בימי שמש לרוב יש ניגוד, כלומר בהיר מאוד וצלליות כהות מאוד. אני מציע לא לשלב אותם בתמונה אחת, אלא אם הנושא שלכם הוא צללים.

ככלל, נוף ואדריכלות מצטלמים טוב יותר ביום שמש. שווה לנסות את המצלמה שלכם – נכון עבור דגמים מסוימים, שלג לבן ביום בהיר עלול להיות יותר מדי בהיר.


4. צעד אחד קרוב יותר

בצילום אנלוגי, העינית של המצלמה לרוב רואה אחרת מהעדשה. תאמינו או לא: תשע פעמים מתוך עשר יילקח בחשבון מה שתרצו להימנע ממנו. לדוגמה: אני מצלם בניין. דרך העינית אני יכול לראות שפנס נכנס לפריים. אז אני צועד צעד אחד קדימה, אין יותר פנס בעינית ואז אני מצלם תמונה. והפנס הזה כן נמצא עליו!

אז העצה שלי היא שלושה צעדים קרובים יותר , אינסטקס "מוסיפה" קצת למסגרת, בהתאם לדגם. זה תלוי גם במרחק מהאובייקט אותו מצלמים, אתם צריכים להכיר את המצלמה שלכם. אני ממליץ לצלם ולגלות מה המרחק האידיאלי מהמצולמים .

הורים שותים קפה בסלון והילדים משחקים על השטיח
צילום מקרוב לעומת אותו צילום ממרחק

5. גרפיטי

אחד הנושאים שהצילום המיידי לוכד בצורה מושלמת, במיוחד במזג אוויר יפה, זה גרפיטי, כי אז הצבעים מדהימים. בנוסף, אתם יכולים ללמוד מסגור האובייקט בתמונה על ידי צילום תמונות של גרפיטי. באופן אישי, אני אוהב לצלם גרפיטי מקרוב.

2 תמונות אינסטקס עם גרפיטי
תמונות אינסטקס עם צילומי גרפיטי

6. סלפי

בדיוק כמו בטלפון הסלולרי, צלמו סלפי תוך החזקת המצלמה מעט מעל קו העין. החזיקו אותה בלי לכסות את הפלאש ואת בקרת מדידת האור (שתי נקודות שחורות אי שם ליד העדשה). הסתכלו על העדשה. עמדו קרוב לרקע. חייכו אם אתם רוצים - והתוצאה תתגלה במקום.

2 בחורות מצטלמות סלפי באטליה
סלפי - החזקת המצלמה מעל קו העין

7. שתפו

אני אוהב לראות את הפנים של האדם שאני צילמתי בתמונה משתנים. ללא קשר לגיל ומין. סוג של קסם קורה כאשר מישהו מחזיק לראשונה אינסטקס ומצלם, לרוב התוצאות מדהימות.

3 אנשים עושים ברביקיו ומביטים בצילומים משותפים


8. תהנו!

אני מאחל לכם כיף גדול עם עולם הצילום המיידי!

אינסטקס היא מצלמה/מדפסת הבנויה בעיצוב צבעוני ואטרקטיבי כמו צעצוע משובח, אבל התמונות לגמרי אמיתיות ואנלוגיות .

כל אחד יכול לצלם, גם ילדים, ללא קשר לניסיון קודם בצילום ומנסיון, זה מעורר רגשות חיוביים בנו ובאנשים, שיקבלו את התמונות שצילמנו. התמונות הן מזכרות מיוחדות במינן.

עצם הרגע של הופעת תמונה תוך שניות מהמצלמה או המדפסת זה תהליך קסום.

זיכרו, שהתמונה מפותחת במקום וכך שומרת על החוויה של המקום בו צולמה התמונה. זה מאפשר לזכור את הרגשות שהיו לכם כשצילמתם את התמונה. ואם אתם נותנים למישהו תמונה מיידית - צפו בתגובתו לתמונת האינסטקס שמופיעה אט אט, אני בטוח שתראו חיוך.

אני מאחל לכם הנאה מושלמת בשימוש במצלמות או מדפסות--Instax תעשו חיים!


3 בנות מצטלמות ועושות פרצופים למצלמה
נהנים ומצטלמים

רוצים לדעת עוד?


בדקו את הפוסטים האחרים שלנו :



תודה שקראתם את המאמר בבלוג שלנו, אנו באמת מקווים שעזרנו לכם וענינו על חלק משאלותיכם.

אם עדיין יש לכם כמה שאלות, אנא אל תהססו ליצור קשר עם צוות המומחים שלנו.







פוסטים אחרונים

הצג הכול
הרשם כדי לקבל עדכונים

!תודה שנרשמת

bottom of page